Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarná výchova pro žáky se zvláštními potřebami
Panušková, Simona ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na posouzení uplatnění vzdělávacích obsahů a cílů předmětu výtvarná výchova v zařízení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Nejprve jsou charakterizovány rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací program. Následně je zde analyzován obsah školního vzdělávacího programu Základní školy a Praktické školy Svítání, o.p.s. Prostřednictvím akčního výzkumu jsou porovnány obsahy výše uvedených závazných dokumentů s realitou vyučování ve škole, která se zabývá edukací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Akční výzkum byl realizován pomocí videozáznamu, přepisu a analýzy zaznamenaných vyučovacích hodin, zhodnocením použitých forem a metod ve vyučovací praxi, návrhem a následnou realizací didaktického projektu výtvarné výchovy se žáky této školy. Z práce s rámcovým a školním vzdělávacím programem vyplynulo, že analýze podrobený školní vzdělávací program je příliš zaměřený pouze na výtvarné techniky a konkrétní témata, téměř nereflektuje obsah rámcového vzdělávacího programu a velice omezeně pracuje s učivem a očekávanými výstupy v něm uváděnými. Učitelé mají jen malý prostor pro motivaci zaměřenou na aktuální témata a výtvarnou tvorbu. Akční výzkum však ukázal, že tyto konkrétní nedostatky školního vzdělávacího programu si výtvarný pedagog uvědomuje a...
Inkluze a výuka výtvarné výchovy
Stejskalová, Markéta ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na současnou situaci inkluze neboli společného vzdělávání v prostředí základní školy, konkrétně ve výuce výtvarné výchovy. Teoretická část definuje základní pojmy a popisuje současný stav dané problematiky na základě odborné literatury a aktuálních zákonů. Cílem výzkumné části je získat zkušenosti pedagogů výtvarné výchovy s prací se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Stěžejní je začlenění těchto žáků do běžného procesu vzdělávání, funkce a využití asistentů pedagoga a další specifika inkluzivního vzdělávání. K získání těchto dat je využit kvalitativní výzkum, metoda pozorování, volného rozhovoru a autoevaluace videonahrávky. Klíčová slova: inkluze, edukace, výtvarná výchova, žáci se speciálními potřebami
Výtvarná výchova pro žáky se zvláštními potřebami
Panušková, Simona ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na posouzení uplatnění vzdělávacích obsahů a cílů předmětu výtvarná výchova v zařízení pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Nejprve jsou charakterizovány rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací program. Následně je zde analyzován obsah školního vzdělávacího programu Základní školy a Praktické školy Svítání, o.p.s. Prostřednictvím akčního výzkumu jsou porovnány obsahy výše uvedených závazných dokumentů s realitou vyučování ve škole, která se zabývá edukací žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Akční výzkum byl realizován pomocí videozáznamu, přepisu a analýzy zaznamenaných vyučovacích hodin, zhodnocením použitých forem a metod ve vyučovací praxi, návrhem a následnou realizací didaktického projektu výtvarné výchovy se žáky této školy. Z práce s rámcovým a školním vzdělávacím programem vyplynulo, že analýze podrobený školní vzdělávací program je příliš zaměřený pouze na výtvarné techniky a konkrétní témata, téměř nereflektuje obsah rámcového vzdělávacího programu a velice omezeně pracuje s učivem a očekávanými výstupy v něm uváděnými. Učitelé mají jen malý prostor pro motivaci zaměřenou na aktuální témata a výtvarnou tvorbu. Akční výzkum však ukázal, že tyto konkrétní nedostatky školního vzdělávacího programu si výtvarný pedagog uvědomuje a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.